Bestellen / Verzenden etc.


Heeft u uw keuze kunnen maken in onze uitbreide webshop, dan kunt u de producten plaatsen in uw winkelwagentje via de bestelknop. Nadat u uw producten heeft verzameld gaat u naar het winkelwagentje om af te rekenen en tevens de adresgegevens in te voeren. Wij behandelen die gegeven vertrouwelijk en zullen die nooit aan derden verstrekken.

Na ontvangst van uw bestelling doen wij onze uiterste best de bestelling de eerst volgende werkdag te versturen. Indien hier om wat voor reden dan ook vertraging in komt zullen wij dit aan u doorgeven.

Verzending
Het systeem is zo ingericht dat het zelf berekent wat de verzendkosten zijn. Sommige artikelen wegen niet veel maar zijn volumunieus. En gaan dus niet door de brievenbus.
Die worden met pakketservice verzonden.

We bieden hiervoor 4 mogelijkheden aan.
  • Via PostNL, je kunt bestellen tot 17.00 en dan worden de pakketten nog die dag verzonden, aflevering op adres naar keuze.
  • Via UPS Standaard, bestelt voor 17.00 uur en het pakket wordt die dag nog aanboden aan UPS  (maar houdt u er rekening mee dat de koerier meestal rond 15.00 bij ons is), aflevering op adres naar keuze.
  • Via UPS Acces point, bestelt voor bestelt voor 17.00 uur en het pakket wordt die dag nog aanboden aan UPS  (maar houdt u er rekening mee dat de koerier meestal rond 15.00 bij ons is) aflevering in een UPS ACCESPOINT naar keuze
  • Aflhalen in de winkel, bestellingen die worden gedaan in de webshop zijn meestal binnen 3 uur af te halen in de winkel tijdens de normale openingstijden.


De verzendkosten variëren per verzendmethode, hieronder een overzicht op basis van kosten van laag naar hoog.

UPS acces point (voorheen Kiala)
De leveringtermijn bedraagt gemiddeld 2 tot 3 werkdagen voor een nationale verzending. Maar de kosten zijn super laag SLECHTS € 3,95.(incl. BTW) Vanaf 30 euro leveren wij dan al gratis.
U kunt in het opmerkingenveld aangeven welk Kialapunt u wilt, zie hiervoor zoek-UPS ACCESPOINT. Geeft u geen specifiek punt aan dan kiezen wij het Kiala-punt het dichts bij uw woonadres.

UPS standaard levering aan huis
De leveringtermijn bedraagt gemiddeld 1 tot 2 werkdagen voor een nationale verzending. Dit heeft te maken met de besteltijd, bestelt u voor 14.30 dan lukt het ons nog om het op tijd klaar te hebben voor de koerier die rond 15.00 uur komt. De kosten bedragen € 7,50 (incl. BTW).
Vanaf 50 euro leveren wij dan al gratis. Het pakket wordt op u thuisadresafgeleverd en mocht u onverhoopt weg moeten dat heeft UPS diverse mogelijheden om hier tijdens het transport nog wijzigingen aan te brengen. We verwijzen u hiervoor naar de site van UPS. En prima alternatieve voor PostNL.

PostNL
De levertermijn is eigenlijk voor pakketten altijd de volgende werkdag. U kunt tot 17.00 bij ons bestellen en wij zorgen er voor dat het die dag nog mee gaat met PostNl. Normaliter leveren zij dan de volgende dag.
Helaas meet PostNl tegenwoordig alle pakketten digitaal op bij verwerking. Dus ook de rollen EVA foam en PE foam.. Daar waar dus iets te veel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt en de lengte meer wordt dan 1 meter moet er een toeslag worden betaald.
Zelfs bij 100,5 cm krijgen wij de toeslag als naheffing. Wij willen onze producten graag goed verpakken zodat het schadevrij bij je aan kan komen. De verzendkosten voor de rollen EVA en PE foam met een breedte van 1m is dus verhoogd naar € 9,80.
Daarmee is ook het franco leveringsbedrag via POSTNL  in NL van € 50,00 helaas verhoogd naar € 65 euro.

De pakketten die binnen de standaardafmetingen vallen kunnen wij voor u versturen met PostNl voor een bedrag van € 7,50.

Afhalen in de winkel.
Heeft u er voor gekozen om de bestelling af te halen in de winkel dan kan u de betaling ter plaatse voldoen. Zowel contact als met pin. U ontvangt naast de automatisch gegenereerde bevestiging een extra bericht, zodra uw bestelling klaar ligt om af te halen.
Normaliter is dat binnen 2 a 3 uur.


BTW-verplichting
Let op wij zijn wettelijk verplicht over de verzendkosten van een externe koerier BTW te rekenen.


Betaalmogelijkheden
  • Ideal / Bancontact / Paypal
Bij Foam Atelier  kunt u betalen met Ideal, Paypal of Bancontact hiervoor hebben wij een overeenkomst met Sisow een betrouwbare partner op het gebied van digitale betalingen. Sisow werkt met volledig beveiligde verbindingen. Na uw succesvolle betaling, binnen de vertrouwde omgeving van uw eigen bank, ontvangen wij automatisch van Sisow een bevestiging en kan uw bestelling worden afgewerkt.
Extra kosten
Aan deze vormen van betalen zitten helaas voor Foam Atelier extra kosten, een deel van die kosten nemen wij voor onze rekening maar helaas zijn wij ook genoodzaakt een deel aan de klant door te berekenen.
Voor een Ideal betaling berekenen wij geen extra kosten.
Voor een Bancontact betaling berekenen wij 2% van het totale orderbedrag en voor een Paypal betaling € 0,20 + 3,4% van het totale orderbedrag.

  • Bankoverboeking
U kunt ook kiezen voor een bankoverboeking. U ontvangt hiervoor een tweede orderbevestiging. Daarop treft u ook de bankgegevens aan. Deze staan niet op de website omdat Foam Atelier wil voorkomen dat deze gegevens ongewenst verspreid worden. Nadat u het bedrag heeft overgemaakt versturen wij u bestelling
Extra kosten
Voor een bankoverboeking berekenen wij 10 cent extra administratiekosten.

  • Contant of Pin
Mocht u er voor willen kiezen om de bestelling op te halen in de winkel dan kunt u ook daar contant of met Pin afrekenen.

Orderbevestiging
Na uw bestelling bij ontvangt u per mail een automatisch gegenereerde bevestiging. Deze bevestiging zal in kopie ook bij De Foamtastische Huiskamer binnen komen.  U kunt dan vast uw invoer controleren en is er iets mis gegaan meld dit dan direct via info@foamtastisch.nl .


Retourzending
Ondanks dat wij alles zo zorgvuldig mogelijk in de webshop hebben opgenomen kan een bestelling altijd tegenvallen. U heeft daarom bij de onlineshop van de Foamtastische Huiskamer de mogelijkheid uw bestelling te retourneren, dit conform de Wet verkopen op afstand. Om te retourneren vragen wij u hiervoor een mail te sturen aan info@foamtastisch.nl en daar bijvoorkeur ook in aan te geven waarom u het retourneert. u bent dit echter niet verplicht. Hiervoor heb wij een aantal redenen:
  • wij willen graag weten wanneer u iets retourneert zodat we de post hier goed op kunnen controleren en contact met u kunnen opnemen als de zending bijvoorbeeld lang onderweg is;
  • wij willen graag weten waarom u iets retourneert zodat wij onze dienstverlening hierop kunnen verbeteren.